Podsumowanie programu „RODZINA OD SERCA”
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Domów dziecka i Rodzin Zastępczych „Wyspa skarbów” we współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kutnie od lipca do grudnia 2021 roku realizowało program „Rodzina od serca” .
Program współfinansowany był ze środków Zarządu Województwa Łódzkiego w zakresie realizacji zadania publicznego „Działanie z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w 2021 roku ” w ramach konkursu ogłoszonego przez Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi.
Głównymi celami programu była: promocja i upowszechnianie rodzicielstwa zastępczego, poprzez kampanię informacyjną w wśród społeczności powiatu kutnowskiego, działania edukacyjne, integracyjne, organizacja aktywnych form spędzania czasu wolnego: pikników, wyjazdów edukacyjno- integracyjnych, warsztatów, gier i zabaw integracyjnych, itp.
Program „Rodzina od serca” składał się z dwóch bloków programowych:
BLOK I „Działania edukacyjno-integracyjne lokalnego środowiska pieczy zastępczej”, na które składały się min.
„Spływ kajakowy” - impreza integracyjna
„My dzieciaki” - wyjazd edukacyjno-integracyjny warsztatów podnoszących kompetencje społeczne i emocjonalne dzieci, działania integracyjne, warsztaty rozwijające, rozwój zainteresowań, gry i zabawy
„Pożegnanie lata" – impreza integracyjna, będąca forma aktywnego spędzenia czasu wolnego oraz okazją do wymiany doświadczeń
"Wrzosowisko na stole"- warsztaty arterapeutyczno- kulinarne
„Anioły od serca” – warsztaty ceramiczne
"Kolorowa rodzina"- konkurs plastyczny
„Rodzina od serca”- Konkurs literacki
„Rodzina to jest to”- konkurs recytatorski
Zorganizowano także 3 szkolenia dla rodziców zastępczych, których celem było zwiększenie kompetencji i umiejętności opiekuńczo-wychowawczych.
BLOK II „Upowszechnienie i promocja rodzinnej pieczy zastępczej” .
Promocja idei pieczy zastępczej - rozpowszechnianie materiałów, informacyjno-edukacyjnych, dokumentowanie wydarzeń związanych z realizacją programu, współpraca z mediami w celu nagłośnienia problematyki itp. Promocja różnych form pieczy zastępczej w lokalnych mediach. Działania promocyjne ukierunkowane na przekazanie społeczności lokalnej dotyczących rodzicielstwa zastępczego. Były to artykuły prasowe, informacje zamieszczane w portalach społecznościowych , a także spoty telewizyjne.